11
Feb
10

Goed, beter, borste – oral!

24 Junie 2009

Ek het lank genoeg met borsvoedende vrouens gewerk om teen dié tyd te weet:  daar is pro-borsvoeders en anti-borsvoeders, en daar is ‘n kamp wat teen borsvoed in die openbaar is en ‘n ander een wat dink dis heeltemal in orde.  Jy sal selde, indien ooit, die ander groep se denke kan verander.  Ek is pro-borsvoeding én ten gunste van borsvoeding in die openbaar.

Die Beeld se berigte ontstig my selde, maar die storm-in-a-teacup oor ‘n ma wat in ‘n restaurant geborsvoed het, het my willer as wild gehad.  Om die kersie op die koek te sit, was daar vandag twee vroulike briefskrywers wat my amper ‘n aar laat bars het.  Lees hier en hier.

Die een noem dat sy self  ‘n mamma is, maar…  Dit het my sommer klaar afgesit.  Mamma. Hoekom nie net ‘nma nie?  Mens praat van mammas as jy met kinders praat, nie in ‘n koerant wat grootmense lees nie.  Anyway…

Dié mamma reken dis WALGLIK om in die openbaar te borsvoed.  Sy reken dat ons samelewing so goed ontwikkeld is, dat daar geen verskoning is om nie jou kind in die badkamer te gaan borsvoed nie.  Ha!  Het sy dit al probeer?  Gewoonlik is daar nie ‘n stoel nie.  Die badkamer stink van die vorige mamma wat haar bloedjie se strontdoekie in die hoek gegooi het.  Behalwe dit.  Hoekom sal ‘n borsvoedende ma wil uitgaan na ‘n restaurant as sy ‘n groot deel van die tyd in die badkamer moet deurbring?  Dis plein diskriminasie teenoor borsvoedende ma’s.  Die ma’s wat botteltiete in hul babas se bekkies druk terwyl hulle gesellig om ‘n tafel verkeer, is nie besig met een of ander seksuele ritueel nie.  Hulle voed bloot hul babas.   Hoekom moet borsvoedende ma’s na die buitewyke verjaag word?

Mamma van Noordwes (ja, mamma!) voel weer dat ’sekere dinge’…kry ek kriewels teen my rugstring af… soos om in jou neus te krap, winde te los, kafoefel, seks, kaal rondloop en borsvoed, private aksies is wat in privaatheid moet geskied.  Dis eintlik daardie stelling wat my laat voel het hoe die drukking in kop opbou.  Hoe op aarde kan jy borsvoeding vergelyk met poep of neuskrap?????  Let wel, daar is absoluut niks daarmee fout as ‘n ma ‘n onnatuurlike bottel met onnatuurlike formulemelk in ‘n kleintjie se mond sit nie.  Maar…dis so erg soos neuskrap om jou natuurlike bors, vol natuurlike  borsmelk, in jou baba se mond te sit.

Verder beweer sy dat die borsvoeding-aksie eters se aptyt sal laat kwyn.  Ek het al baie ma’s sien borsvoed in ‘n restaurant – en ja, ek het dit al self gedoen, so whê! – en dit het my nog nooit van my kos afgesit nie.  Maar dan, ek het nog nooit bedreig gevoel deur ‘n ander vrou se mooi borste nie – want ek sweer dis hierdie arme vrou se probleem: jaloesie.  In elk geval, soos party bottelbabas aan hul melk stik en spoeg is dit baie meer off-putting as ‘n rustige baba aan ‘n bors.

Dan is  hierdie vreeslik welopgevoede mamma ook van mening dat dit glad nie meer nodig is om ‘n baba van agt maande nog te borsvoed nie.  Ek voel of ek my hare uit my kop kan trek.  Dis sekerlik die tipe vrou wat ‘n epidurale induksie of keisersnit gehad het en haar kind vir net  4 weke geborsvoed het – want dan het hy/sy genoeg van die voordele van borsvoeding gekry.  Jy voed jou kind vir so lank jy wil en basta!

Eintlik dink ek nie dit gaan oor borsvoeding nie.  Dit gaan oor ‘n generasie vrouens wat skaam is vir hul lywe.  Wat steeds dink seks is vuil en nie in die slaapkamer kan perform sonder ‘n handleiding met stap 1 tot stap 5 (of hoeveel daar ook al is) om hul te help nie.  Wat dink hande vashou en soen in die openbaar is taboe.  En wat steeds hul eng, verouderde sienings wil afdwing op die res van ons wat al lankal die lig gesien het.

Borsvoeding bo!  Oral!  :evil:

Moenie met ons skoor soek nie!

Moenie met ons skoor soek nie!


0 Responses to “Goed, beter, borste – oral!”



  1. Lewer Kommentaar

Lewer kommentaar

