29
Jan
10

Very much stranger than fiction

12 Mei 2009

Moenie my vra hóé ek 4,5 ure gelede hierop afgekom het nie.  Ek kan self nie meer onthou waarna ek op soek was nie.  Al wat ek weet, ek het met my ogies aan die screen geglue gesit – hulle staan nou op stelte.  Fassinerende leesstof as iemand die tyd en lus het om oor die Helderberg ramp te lees.  Iets waarvoor ek ook nie normaalweg sou lus wees nie, maar op die ou einde net nie kon los nie.

Ek is nie ‘n tegniese vroutjie nie.  Ek weet nie van ‘toxic gases’ nie.  Ek weet ook nie waaruit bestaan ‘rocket fuel’ nie.  Ek weet ook nie hoe brand rocket fuel nie, alhoewel ek kan dink dis bietjie woester as die kersies op ‘n verjaardagkoek.  Ek dink ook nie noodwendig daar was/is ‘n conspiracy om die waarheid oor die Helderberg te verdoesel nie.  In kort, ek wil myself glad nie voordoen as ‘n ekspert op lugvaartrampe nie.  :wink:

Ek het geweet van die Helderbergramp – wie het nie?  Ek het geweet daar was ‘n tweede ondersoek, en ek het geweet dat alhoewel die uitslag nie vir almal aanvaarbaar was nie, daar nie opspraakwekkende nuwe openbarings gemaak is nie.  Wat ek nie geweet het nie, is dat die Helderberg vir baie mense nog vars in die geheue is.  Dat daar mense is wat elke jaar vóór 28 November, die herdenking van daardie noodlottige dag, hoop die ‘waarheid’ sal uitkom.

SAA 297 was ‘n kommersiële vlug wat van Taiwan via Mauritius na Johannesburg onderweg was.  Êrens tussen Taiwan en Mauritius het ‘n brand op die vliegtuig uitgebreek wat veroorsaak het dat hy in die Indiese Oseaan neergestort het.  Daarmee stem almal saam.

Die Margo Kommissie wat ná die ramp aangestel is om die oorsaak te ondersoek, het bevind dat ‘n vuur in die ‘main deck cargo hold, orginating from the right-hand cargo pallet’ ontstaan het.  Twee moontlike redes is aangevoer as die rede hoekom die vliegtuig geval het:  Eerstens, die bemanning het a.g.v. rook wat die ‘cockpit’ binnegedring het, hul bewussyn verloor.  Tweedens, die vuur het die struktuur van die vliegtuig verswak, die stert het afgebreek en het tot gevolg gehad dat die vliegtuig geval het.

‘n Tweede ondersoek is in 1996 deur die TRC begin.  In 1998 het hulle bevind dat niks wat op die ‘cargo manifest’ is, die brand kon veroorsaak het nie.  M.a.w, geen cargo wat op die amptelike dokumente aangedui is, kon die oorsaak gewees het nie.  Hier kom die ‘conspiracy theory’ in.  Wás daar iets  op vlug SAA 295 wat nie veronderstel was om op ‘n vliegtuig te wees wat passasiers vervoer nie?  Gaan lees wat hulle sê hier en hier.  Dis baie leesstof, te veel om hier te noem.

In kort kom dit daarop neer dat Kaptein Danie Uys, die bevelvoerder van vlug SAA 295, reeds ten minste twee keer sy mediese ondersoek ‘gedop’ het.  Nogtans, as voormalige Lugmag vlieënier en Broederbond-lid, het hy spesiale ‘clearance’ gekry.  Dit wil ook voorkom asof hy spesifiek geteiken was om hierdie spesifieke vlug te doen.  Die vermoede bestaan dat daar ‘rocket fuel’ op hierdie vlug was.  (Nie ‘red mercury’ soos ek ook vantevore gelees het nie.)  Verder was hy skynbaar die enigste een wat bewus was van die onwettige vrag wat aan boord was.  Om die storie nóg korter te maak:  toe die brand uitbreek, was die vliegtuig basies verdoem.  Hulle kon nie na Taiwan terugkeer nie.  Daar was reeds van die passasiers dood.  (Skokkend, het ek gelees. Met die suurstofmaskers kry die passasiers ‘n mengsel van suurstof en hersirkuleerde ‘cabin air’.  D.w.s., ás daar toksiese gasse vrygestel is tydens die brand, die passasiers dit saam met hul suurstof sou inasem.)  Die bemanning sou ‘n aanklag van moord in die oë staar – om die minste te sê.  As die vliegtuig ondersoek word en onwettige vrag opgespoor word…sou die apartheidsregering vir hulle in die bresse getree het??)  So, vir my lyk dit of die kaptein besef het hulle het nie ‘n ander opsie om net aan te hou vlieg en te hoop vir die beste nie…

Daar is te veel goed om alles hier te noem, tensy ek ‘n Deel 2, 3, en 4 of meer hier wil opsit.  Regter Margo is onder groot verdenking.  Boeing is onder verdenking.  Ek lees dat net 3 passasiers se familie vergoeding gekry het a.g.v. die suurstofmengsel wat die passasiers gekry het.  Ook net omdat hulle daarvan geweet het.  Hulle het vergoeding gekry, maar nie voordat hulle pen op papier gesit het om nie daaroor te praat nie.  (As ‘n gereelde passasier kan ek maar net van harte hoop dat ons nou suiwer suurstof kry en nie een of ander mengsel nie.)

Die vernaamste een onder verdenking is die ou apartheidsregering.  Sou hulle REGTIG ‘n vliegtuig van SAA weerloos maak deur dit een of ander hoogs ontplofbare stof te laat vervoer?

Ek weet wat ék dink.

28 November 2009 is die 22ste herdenking van vlug SAA 295.  Ek hoop die spoke van daardie dag sal dan ten ruste gelê wees.


0 Responses to “Very much stranger than fiction”



  1. Lewer Kommentaar

Lewer kommentaar

