24
Jan
10

The flipside of the coin

24 April 2009

Ek het nou vreeslik hartlik gegroet vir die volgende maand, maar mens moet die yster smee terwyl dit warm is.  Boonop kan daardie laaste tragiese possie darem nie al wees wat vir mense gaan kyk nie…

Roer se comment by die Eendag inskrywing het my weer laat terugdink.  (Adrie het my egter ook vandag vertel dat dit ‘n gevaarlike ding is – as ek begin dink.)  :wink:

My pa se broer het in Windhoek gebly.  Soos dit maar gaan in ons familie, het my pa en sy broer mekaar af en toe gebel, maar ons het die Suidwes familie eers ontmoet toe ons al verstand begin kry het.  Oom Hendrik het drie seuns gehad.  Willem was die jongste.  Of Willempie, soos hulle hom genoem het.  Willem was ‘n stil, teruggetrokke man, maar nie onvriendelik nie.  Net baie in homself gekeer.  Willempie was in Koevoet.

Met die jare het ek Willem af en toe gesien.  Sy oudste broer het in Bloemfontein gebly –  en ons ook.  Toe is ek koshuis toe, en ek het Willem nooit weer gesien nie.  Dit was ‘n jaar of twee nà skool dat my ma my eendag vertel het.  Willempie is dood.  Killed in action. Ek was jonk en onverskillig en het nie veel daarvan gemaak nie.

Toevallig het ek en my ma op ‘n kol oor familie gepraat.  So kom ons toe ook by Willem uit.  Hy was sy ouers se witbroodjie.  Die blue-eyed boy.  Hulle was aan skerwe oor sy dood.  Toe vind ek vir die eerste keer uit dat Willem getroud was.  Kort voor  sy dood het sy vrou  ’n seuntjie gehad, ook Willem.  Soos ek verstaan, was die weduwee nie baie gretig om met haar skoonouers kontak te behou nie.  Hulle kon die seuntjie net ‘n paar keer daarna sien, en toe het sy (en klein Willempie) uit hul lewens verdwyn. Dit was veral vir ou tant Kan, Willem se ma, ‘n bitter pil om te sluk.   ‘n Paar jaar later is sy egter oorlede, en ek dink nie oom Hendrik sou veel moeite gedoen het om sy kleinkind op te spoor nie.  Hy is so 5 jaar gelede oorlede.

Roer, jy is reg.  Die Franse onder ons het swaargekry.   Nie dat dit sy hartseer minder maak nie, maar vandag kan sy broer ‘n freedom fighter genoem word.  ‘n Held wat vir vryheid geveg het.  Willem is in Windhoek begrawe.  Ek wonder of iemand nog aan hom dink?  Na sy graf gaan?  Koevoet is ‘n vloekwoord.  Hulle was ‘n klomp boewe.  Geen  eer aan hom en ander wat hul lewens ook maar vir hul land en vryheid afgelê nie.

Sickening.

En ek wonder wat het van klein Willem geword?


0 Responses to “The flipside of the coin”



  1. Lewer Kommentaar

Lewer kommentaar

