02
Dec
09

Bring vir ons die Boere

27 Maart 2009

Vir ‘n wyle het ek nou al ‘n ‘gevoel’ gehad oor Afrikaners in Afrika.  Veral so  met die Kongo en Ghana wat boere uit Suid Afrika wil lok.  Dit was egter net dit:  ‘n gevoel, en daarom het ek niks daaroor gesê nie.  Gisteraand het ek ‘n bietjie bevestiging gekry dat dit wel so is.

Gisteraand het ons ‘n ‘do’ in die lapa/kroeg gehad.  Dit was een van die hogere manne se verjaardag.  Toevallig maak hy oor twee weke klaar hier, en dan gaan die hele topbestuur net Portugese wees.  ‘n Groot verandering.  In die verlede het die Boere hier die sweep geklap, maar hulle is stelselmatig uitgeskuif en vervang met Portugese.  Nou, my ervaring van die Porras is ook glad nie wetenskaplik nie.  Dis net ‘n waarneming wat ek maak  hier in my klein kokon in die Angolese gopse.  Portugese staan saam.  No outsiders welcome.  Hulle ‘kyk uit’ vir mekaar.

Om die drade bymekaar te bring.  Sedert my man 5 jaar gelede hier begin werk het, is hier ‘n Angolees, A, wat ‘n aartsrassis is.  Hy kon die wit Suid Afrikaners nie voor sy oë verdra nie.  Eintlik was hy die kroonprins – hy was veronderstel om op die ou einde ‘plant manager’ te word.  Dit het nie gebeur nie.  Daar was weer ‘n Afrikaanse  bestuurder, en nou nà hom, ‘n Portugese/Brasiliaanse bestuurder.  Dit het hom dalk nog meer galbitter gemaak; ek weet nie.  Al wat ek weet, die wit ex-pats het gebars onder hom.

Stelselmatig het hy ‘makker’ geword, maar die Boere het hom nie eintlik vertrou nie.  As daar ‘n mes in iemand se rug gesteek kon word, het A dit gedoen.  (Ek moet byvoeg:  een Kersfees het hy ons voete onder ons uitgeslaan toe die deurklokkie lui en hy daar staan met ‘n geskenk vir Pieter.  En ook nie sommer ‘n hierjy geskenk nie: ‘n fêncy rooi afstandbeheer kar.)

Gisteraand vertel die verjaardagman ons hierdie storie.  A het na hom gekom en sy kommer uitgespreek oor al die Portugese wat nou aangestel word.  Verjaardagman het nie doekies omgedraai nie en hom gevra wat sy probleem is.  Hy wou mos nog altyd die Suid-Afrikaners hier wegkry.  Waarop A stilgebly het en hom nie dadelik geantwoord het nie.  Maar uiteindelik sê hy:  “Die Suid Afrikaners het ons opgefok.  (Met die oorlog)  Hulle was die vyand.  Maar hulle het nooit op ons neergekyk en ons onderdruk nie.  Hulle het hierheen gekom, aangepas en ingepas.  Raak ontslae van al die buitelanders en bring vir ons Suid Afrikaners.”

Wat ek dink oor Afrikaners in Afrika:  ons is ‘n stam in Afrika.  Ons is te wit vir ons swart broers.  Hulle sal altyd mekaar bo ons verkies.  MAAR:  as daar gekies moet word tussen ons en enige ander vreemde witmens, kom ons bo uit.

Maar dalk is die Angolese gopse ‘n unieke plek en nie ‘n weerspieëling van die res van Afrika nie?


0 Responses to “Bring vir ons die Boere”



  1. Lewer Kommentaar

Lewer kommentaar

