23
Sep
09

My anderste kind

17 Oktober 2008

Daar moet seker ander ouers ook wees wat op ‘n dag besef een van hul kinders is ‘anders’.  Wel, Pieter is my anderste kind.  Nie dat daar iets fout is met hom nie.  Hy is net anders.  My maatstaf is my twee oudstes.  Noudat ek terugdink, was hulle grootmaak eintlik plain sailing gewees.  Hulle was gesonde, redelik ’soet’ babas (behalwe dat my dogter elke aand stiptelik sesuur, met Egoli se kenwysie, begin skree het!), hulle het nie regtig fiemies met kos gehad nie, het gou en maklik vaste kos begin eet, gou met ‘n mes en vurk leer eet, het deur potty training geseil, was nie bang om by maatjies te gaan speel of oor te slaap nie, en het vroeg en graag ’speelskool’ toe gegaan.

Pieter is ‘n kalant van ‘n ander kaliber.  ‘n Droom kind.  Soos in dromerig.  Op ‘n planeet van sy eie.  Ek kan soms my hare uit my kop uit trek van frustrasie, maar ek begin hom daagliks meer…verstaan/geniet/waardeer.

Hy hou nie van skool nie, maar hy gaan sonder om regtig trane te stort.  Vanoggend, nadat ek hom afgelaai het by die skool, sien ek hom onder die bome sit met sy tassie.  Al die ander kindertjies is klas toe, maar Pieter haal eers rustig sy lunch boxie uit en begin broodjies eet.  My gebare om hom klas toe te jaag, en die juffrou se geroep, het geen effek nie.  Horende doof en siende blind eet hy eers broodjies.

Met sy speelgoed speel hy nie.  Al sy ‘Cars’ karretjies word in ‘n lang ry op die mat uitgestal.  So ook sy dinosours en plastiek diere.  Captain Hook en die se versameling swaarde en messe, word in ‘n plastiekbakkie gebêre.  Bruin klippies in my tuin word vissies, en is ook in ‘n afsonderlike bakkie.  En wee my as ek dit sou terugsit in die tuin.  By die skool tel hy elke dag rooi kafferboomsaadjies op, en dit kom in nog ‘n bakkie.  As hy speel, is dit met boksies en scrap goeters.  ‘n Stukkende horlosie.  ‘n Stuk rek.

In die aande word die meeste van hierdie versamelings saam bed toe gedra.  Anna, sy laphond, is altyd langs hom in die bed.  Verder word die res van sy besittings op die bed gerangskik.  Gewoonlik lê hy op ‘n smal strokie bed, en die res van die matras is oorgeneem deur sy goeters.  En moenie dink hy vergeet daarvan nie.  Ek is al in die middernagtelike ure wakker gemaak om te soek na Captain Hook se swaard.  En eerste ding in die oggend as hy sy oë oopmaak, wil hy weet waar sy ‘bedmaats’ is.

Hy hou nie baie van sing nie.  As ons die dag sing, is dit as ons albei in die bed lê en die lig af is.    Hy hou ook nie baie van storieboeke en rympies nie.  Hy is mal oor syfers.  Hy wys die hele tyd syfers uit.  Of dit nou huisnommers is, of die temperatuurreguleerder van die stoof is, syfers sien hy altyd raak.  En tel dan met vet vingertjies.

Met sy nommer twee het ons nou al in ‘n roetine geraak.  Hy sit op die loo, hou sy hemp vas met een hand en druk sy neus toe met die ander.  My taak is om voor hom te staan en sy ore toe te druk.  Nou die dag was ek al moeg gestaan en het my gewig op die een been gesit.  In die proses het ek sy lyfie bietjie skuins gedraai.  “Ma!”  Ek kon sien hy soek na woorde.  “Jy neuk rond!”

Hy speel lekker in grond of sand, maar verpes modder.  Enigiets wat sy hande ‘vuil’ of taai kan maak.  Om op te maak, koop ek vir hom skeerroom sodat hy in die bad met die skuimende bolle kan speel.  Hy sal die hele dag toast eet, maar ek moet om geen omstandighede vir hom vleis gee nie.  (Hy eet darem biltong.)  Hy eet nie my kos nie, maar vrek oor ‘n rou wortel.

Hy hou my op my tone, dis gewis.  Maar hy vermurwe my hart as hy uit die bloute verklaar: “Ma, I love you.”  Het ek genoem hy praat hoofsaaklik Ingels??


0 Responses to “My anderste kind”



  1. Lewer Kommentaar

Lewer kommentaar

