31
Aug
09

Die Kwanza en die opblaasbootjie

23 Mar 2008 22:56

Ek en my wederhelfte het die magtige Kwanza-rivier hierdie naweek oorwin! ‘Oorwin’ laat dit dalk te maklik klink.  Ek weet nie of mens in water kan sweet nie, maar as mens kan, het ons gesweet.

Ons het vir Jongste ‘n opblaasbootjie vir R100 by Pick & Pay gekoop. Laas toe ons in Suid Afrika was.  Saterdag toets ek en Pa die bootjie uit met twee Kastele tussen ons knieë vasgeknyp. Ons ploeter nog onvaardig in die vlak watertjies rond, toe een van ons vriende van die wal af skree: “Gaan groet vir Bruce en dan kom julle terug.” Bruce het ‘n gastehuis aan die ander kant van die Kwanza.  In ‘n mal oomblik, sekerlik aangevuur deur die Kastele, oorreed ek Pa dat ons moet gaan en die grootbek stilmaak.

Die stroom is bedrieglik sterk, en toe ons weer kyk, sien ons die riviermond gevaarlik nader kom, die Atlantiese Oseaan onrustig en woelig.  Witgeskrik begin ons ‘paddle’ vir ‘n vale: Pa met die spane en ek met my hande. Ons maak nie hond haar-af nie.  Pa gee my die spane aan en beduie ek moet roei; hy spring in die water, gryp die bootjie vas en begin skop.  Dis nou stroom-op en dis ‘n stryd, maar adrenalien gee ons krag en die rivier gooi ons, na wat soos ‘n ewigheid gevoel het, op die oewer neer.  Poegaai sleep ons die (papperige) bootjie teen die wal uit en rus.

Ons het nie vir Bruce gaan groet nie, net die bootjie opgesleep tot bokant ons kampplek aan die ander kant van die rivier.  Pa reken mos dat die stroom ons netjies sal afvat, en as ons regoor die kamp kom, kan ons kant toe ‘paddle’.  Gelukkig het ek nie daarvoor geval nie! Pa is baie meer vaardig as ek met die speelgoedspane, en ek order hom in die bootjie in terwyl ek skop.  En het ek nie geskop nie! Die gedagte aan al die gruwelike groot visse wat ek al uit die Kwanza sien kom het, het my bene oorreed om aan te hou, al was hulle by moeg verby gewees. Die verligting toe my voete weer grond raak: prysloos.

En om die hele gedoente net in perspektief te plaas:  die Kwanza is amper 1000 km lank, op plekke tot 15 m diep, en stoot 85 000 l water per sekonde die see in! En volgens Google Earth is die Kwanza, waar ons hom oorgesteek het, 500 m wyd.  Ons het ons ‘prestasie’ en oorlewing summier met nog twee Kastele gevier.

kwanza

copy-of-barro-do-cuanza-2-046.jpg



