31
Aug
09

Base en dienaars

14 Mar 2008 10:13

Terwyl ek my kop breek oor wat om te skryf, kry ek vandag hierdie irritasie wat langs my rug afgly tot in my tone. En nou gaan ek dit neerpen!

Ek was besig in die tuin toe ‘n nuwe besending oondjies hier aankom.  Die senõra in beheer van die distribusie van die oondjies, wink my nader en sê ek moet my bediende gaan roep om die oond te kom haal!  My bediende is omtrent ‘n halwe meter korter as ek en ‘n halwe ton ligter ook.  So, dis nie omdat ek klein en tingerig en my ousie groot en sterk is nie. Nee, dis omdat ek wit en sy swart is.  Dit grief my.  Ek weet dis ‘ordentlikheid’ teenoor my, maar moet ek regtig huistoe loop, die ousie gaan roep om die oondjie te kom haal en  weer terugloop na waar ek gewerk het? Ek het die (veerligte) boks opgetel en huistoe gedra.

Ek sal seker nooit ‘n manager in die ware sin van die woord kan wees nie.  Ek sal nooit kan orders gee uit die gemak van my leunstoel nie.  Ek het alewig hierdie ding in my agterkop: ek sal nooit van iemand verwag om iets te doen wat ek nie self kon/wou doen nie.  Soos nou die dag met Paulo.  Waar hulle gras geplant het, het die bossies, na die reën, wild en welig gestaan.  Ek vra hom toe om die area skoon te maak.  ‘n Dag en ‘n half later lyk dit nog nie beter nie, en ek kon sien hy is nie rêrig lus vir die joppie nie.  Met my moer versuur, gee ek hom ‘n ander taak, en spring self in.  Om te sien of dit regtig so erg is.  (Twee en ‘n half uur later was dit skoon, kan ek byvoeg!) Maar hy weet ek weet (nadat ek ‘n myl in sy skoene gestap het, so te sê) dat hy net leeggelê het.

Ek kan sien die ousies kyk na my asof ek van lotjie gekluts is.  Dis seker nie elke dag dat ‘n wit madam met haar oudste klere net so hard saam met die manne werk nie.  Is dit omdat ek wit is, of omdat ek eintlik die ‘baas’ is?  Ek vermoed dis iets van albei.  Gewoonlik werk die base mos nie saam met hul werkers nie.  (En is die base gewoonlik wit?)

Lang storie, maar wat ek eintlik wil sê, is dat ek niemand nodig het om my oond vir my te dra nie.  Ek sal self my harde hande-arbeid doen. Want ek kan! En ek wil! Of ek nou wit, ‘n baas of ‘n vrou is, dis vir my pateties om te verwag dat jou swart dienaar jou van kop tot tone moet bedien.

Ek soek nie ‘n slaaf nie, net iemand wat net so hard soos ek kan werk. En ek is nie bang vir werk nie.



