29
Aug
09

Die heengaan van Fluffy

Feb 1, 2008 1:16 AM

My man is ‘n liewe ding. Vreeslik saggeaard, maar vreeslik droog ook. Gistermiddag tydens sy etensuur, sit ons op die stoepie en kyk na ‘n spreeu wat ‘n ‘custard apple’ eet. Hy lag toe so half verleë en vertel my dat hy eendag ‘n spreeu doodgeskiet het. Nou, vir my man, is dit ‘n groot erkenning. Hy maak net spinnekoppe dood. Moorddadig is hy nie. En hy verduidelik nogal, hy het nie gedink hy gaan die voël raakskiet nie. Toe hy sien die voël is oorlede, het hy sommer begin huil. Hy was so nege jaar oud.

Ons sit vir ‘n oomblikkie in stilte. O, vra hy my, het hy my al vertel van die keer toe hy sy ma se kat doodgemaak het? My bek hang oop. Mý man ‘n kat doodmaak?? En nogal sy ma se kat?  Dié storie het my die horries gegee, maar ek moes lag.

Hy was in standerd nege.  Hy het ‘n Biologie-taak gehad om te doen. Eintlik het hulle vier maande tyd gehad om die taak te doen, maar hy en sy twee maters het gewag tot op nommer nege-en negentig. Die taak het behels dat hulle ‘n dier se skelet moes monteer op ‘n staander. So, hulle moes ‘n dier se lyk in die hande kry. So week voor die taak ingegee moes word, skrik hulle driemanskap wakker. Hulle moes nou gou ‘n oorle diertjie kry. Ek weet nie hoe die keuringsproses gewerk het nie, maar manlief se ma se kat was die ongelukkige wenner.

Hy vertel sy ma was besig om te brei terwyl sy na Springbokradio se stories geluister het een middag. Hy het haar doodonskuldig gevra of hy Fluffy (die kat) maar kan kry.  Ingedagte, soos ma’s mos maar is, het sy gesê dis reg. Hy het arme Fluffy in ‘n boks geprop, en met ‘n tuinslang die ding probeer vergas terwyl die maat sy motorfiets ‘gerev’ het. Paniekbevange het Fluffy dit reggekry om te ontsnap, maar met die tweede probeerslag het die springende boks later stil geword.  Dís waar sy ma toe op die petalje afkom. Die resusitasie-poging was onsuksesvol…

Sy arme ma was hartgebroke, maar die kat was reeds dood en daar was ‘n Biologie-taak wat gedoen moes word. Fluffy is opgekook, maar ongelukkig het hulle die saak oordoen en haar skedel skoon weggekook. Amoeba, die ander maat, loop dieselfde tyd in die veld en gooi met ‘n gelukskoot ‘n haas dood. (Nou begin dit soos ‘n wolhaarstorie klink!)  Die haas se kop word toe versigtig skoongekook en saam met die kat se bene op die huis se dak gesit om te verbleik.

Die taak is ingegee:  katgeraamte met ‘n haaskop. En hulle kry 100 % vir dié taak. Die onderwyser het nie ‘n idee wat hulle aangevang het nie!  Jare later, tydens ‘n reünie, sien hulle die ‘kat’ weer. Nog steeds in die Biologie laboratorium.  Nog steeds ‘n prag stukkie werk.  Arme Fluffy.



